1 aug. 2011

Inspirerad

Hur många idéer som helst har jag för tillfället. Vill börja på en massa nya projekt hela tiden och har ingen lust alls att fortsätta på det som är påbörjat. Jag har i alla fall stickat klart min Wakame lace tunic. Den blev fin, lite för vid i ärmarna bara. Foton kommer sen när dottern och mannen kommer från fjällvandringen.

Den finaste mönstersamling jag sett på länge finns hos Brooklyn tweed, Wool people, fantastiskt! Jag har köpt mönster till Levenwick och Holl. Hittills. Det finns många andra jag skulle vilja göra, t ex Seraphine.

Påbörjade är Emelie av Elin Berglund och Olive Blouse av Helga Isager. Jättefina bägge två och jag stickade massor i helgen för jag vill bli klar så fort som möjligt. Nu blir det inte mer stickat på ett tag för jag har fått jätteont i tummen. Grrr....

2 kommentarer:

Anna sa...

ja idéer har man ofta gott om, frågan är var man ska få tiden till att göra allt...

Maria Hildurs Barnbarn sa...

Riktigt fina mönster hade de. Förstår att du blev inspirerad!