10 juli 2011

Hemma igen

Efter drygt en vecka i New York är vi hemma igen. Vilken härlig stad! Alla olika stadsdelar med mysiga cafeer, restauranger och butiker. Fina parker att pusta ut i när det blev för varmt och fötterna värkte. Roligt att titta på alla människor, vilket myller! Ingen av oss ville åka hem, inte ens sonen som alltid längtar hem till kompisarna och datorn. Dit åker vi igen. Kanske kunde man rent av bo där ett tag!

Så klart köpte jag garn, nästan bara Madeleine Tosh faktiskt. Jag tycker jättemycket om det garnet, det är supermjukt och färgerna är fantastiska. Bilder kommer sen. Nu ska jag packa och åka till landet.

Jag har börjat om med ponchon, garnet var för tjockt så den kändes stel. Nu har jag köpt ett tunnare Noro-garn i New York och det blir mycket bättre. Lite lugnare färger också. Jag har också rotat fram min "sommarstickning" en Wakame Lace tunic som jag har hållit på med i ett par år nu, men bara stickat på lite sporadiskt på somrarna. Den här gången ska den bli klar! Den får åka med till landet, så ska det nog ordna sig. Ponchon får också åka med så klart tillsammans med några böcker. Jag har börjat på "The Great War for Civilization" av Robert Fisk som rapporterat från mellanöstern i trettio år och bland annat intervjuat bin Ladin tre gånger. Den är på ca 1200 sidor, så den räcker ett tag.

1 kommentar:

Anna sa...

vad är det för garn, ska bli kul att se bilder :)