1 jan. 2011

Vitt som yr

Ännu mer snö har vi fått i natt och det fortsätter att snöa. Igår var jag på en lång, härlig promenad i vinterlandskapet. Mjuka vita fält med korsande skidspår här och där. En grupp islandshästar stod och kurade intill varandra och var jättesöta med sin lurviga päls och sina runda magar.
Jag är förkyld och tog det mycket lugnt på nyårsafton. Lite goda skaldjur och så bubbel att skåla i. Som vanligt fascinerades vi över att det varje år tycks vara ännu mer fyrverkerier än året innan.
Jag ska precis avsluta en Hydrangea Neckwarmer från boken Brave New Knits som jag köpte innan jul. När jag skulle börja på kantbården igår upptäckte jag att man ska sticka på den från sidan. Kul att lära sig nåt nytt! Jag stickar i vinröd Baby Cashmerino från Debbie Bliss.

Det var länge sedan jag bloggade sist, så det är en hel del att fotografera och lägga upp. Tre par julklappsvantar, ett par lovikka och två tovade. De tovade blev jättefina och mycket varma. Hade jag haft mer tid hade jag broderat på dem också. Jag köpte den fina boken Karins broderier för ett tag sedan och den är verkligen inspirerande!

Sist jag skrev hade jag en lista av saker jag ville göra och kan konstatera att en av dem är klar, regnbågssjalen. Jag tog bort blockningsnålarna igår, så det kommer väl ett foto strax.

Gott nytt år! Jag ska nog ta mig ut i snöyran ett tag.

2 kommentarer:

Maria sa...

Härligt att läsa att du är tillbaka i bloggvärlden! Välkommen!

Stickeri Stickera sa...

Tack. Har lärt mig att man säger skitfiske på dig när man önskar god fiskelycka :)