20 juli 2013

Nytt projekt

I början av juni tog jag en tur till Köpenhamn, helt på egen hand. Promenerade runt i två dagar ganska planlöst. Åt gott och gick så klart i alla garnaffärer minst en gång. Sommerfuglen gillade jag bäst. Där köpte jag garn till en tröja och en kofta av Helga Isager. Här nedanför ses början på en Starling. Jag köpte också garn till den fina sjalen Camomille. Jag var på en kurs med Helga för nåt år sedan och då hade hon med sig många av sina plagg. Sen dess har jag velat göra de här två. 


Tur att jag har stickat mycket, för mönstret till Starling är väldigt kortfattat. Lite stor blir den nog, för jag har lite fel stickfasthet. En monoton stickning som passar bra på ett stickläger. 

Här är lite virk-grafitti som jag gick förbi i Köpenhamn. Visst är det fint?




Inga kommentarer: