13 sep. 2009

September

Jag älskar den här tiden på året, allt är så vackert och det är fortfarande varmt. Sen är det lite melankoliskt och det har jag inget emot. Sommaren är definitivt över, mornarna kyligare och kyligare.

MIn höstfärgade tröja i baby lama är klar och ligger uppnålad. Jag hoppas den torkar till imorgon, så att jag kan premiäranvända den. Nu stickar jag på ett par halvvantar från sommarnumret av Knitty, Verdigris. Jag stickar dem i naturvit Drops alpacka. Tänkte göra en Ishbel beret i samma garn sen och bli lite höstfin.

Jag stickar också lite på en sjal i tunt ljungfärgat garn från Ullcentrum. Det blir en rätstickad avlång sjal med spetsmönstret från Annas axelvärmare längs ena kanten. Jag var lite osäker på hur randningen skulle bli, men hittills ser det väldigt fint ut. Kanske syr jag ihop den till en poncho, kanske vrider jag den till ett möbiusband. Jag har bara 600 m så vi får väl se hur lång den blir.

Nu börjar det visst regna. Får väl ta fram en stickning :-)

Inga kommentarer: