23 aug. 2009

Estländska storkar och spetsar

Först en bild på ett av de stora fina storkbon vi såg på väg till Haapsalu i Estland. Storkboet på bilden satt längst upp i en stolpe intill vägen. Vi var så klart tvungna att stanna och titta. Lite roligt att det är så många storkar i boet. Det var samma sak i de andra storkbona vi såg.


Sen lite bilder på min andra Laminaria som blev klar igår. Jag gjorde den i mycket tunnare garn denna gång. Lite större gjorde jag den också. Fiiiiin blev den! Jag är så nöjd! Så skir och vacker.





Jag lyckades inte bestämma mig för nån fin färgkombination till min tröja i förra inlägget, men det är väl ingen brådska med det. Det lutar åt nåt färgstarkt, lila troligen. Jag är oftast ganska försiktig med färg, men den här tröjan blir nog finare i lite starkare färger.
Så länge stickar jag på en Ingenue i det rostorangea babyalpackagarnet jag fyndade i Tallinn.

6 kommentarer:

Annika Odelstav sa...

otroligt fin!!! den blev vacker i vitt, själv har jag gjort den i grått men det blev lite trist (fast vackert :-)

Garntrollet sa...

Åh, vad fin Laminaria är! Jag gillar stora sjalar och gärna i tunt garn (ull är ju så varmt).
Fina storkar! :-) Jag har aldrig sett stork. I Estland finns det även svarta storkar.

Vi kollade på gråhäger i helgen och då gick det förbi två tjejer i 20 - 25 årsåldern och den ena sa (då de passerade hägrarna): "min pappa är fågelskådare och det där är storkar"! Vi log lite i smyg, för hon lät så extremt självsäker då hon sa det.

(Och ja, jag har sagt fel i år... kallade påfåglarna på Skansen fasaner flera gånger... :-) ).

Dödergök sa...

Vad fint med en vit laminaria, ett riktigt favoritmönster. Man kanske bord esticka en till...

Jag såg en stork när jag var till Skåne i juli, väldigt häftigt faktiskt.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Så vacker din sjal blev.

Linda sa...

Din sjal blev verkligen underbar. Jag skulle så gärna vilja ha en vit sjal också. Måste göra det någongång. Men jag har så lätt för att alltid välja något med färger... Vad häftigt med ett storkbo. Det ser nästan inte ut som att det är på riktigt ;)

Eva i Halmstad sa...

Så vacker sjalen är.
HA de gott på dej.
Eva.