18 sep. 2008

Klara, färdiga - plåta

Idag har jag fotograferat mina FOs. Det är inte så lätt att få till bilder där färgerna blir bra. Antingen blir de helt urblekta i ljuset av blixten, eller också blir bilden helt suddig när jag stänger av blixten och får längre slutartid.
Till slut fastnade de i alla fall på bild, februaritröjan och lite muddar.
Först en bild på min rara katt, som tycker vatten smakar bäst när han lyckas komma åt våra vattenglas. Hans huvud blir så roligt strutformat när han pressar ner det i glaset.



Februaritröjan blev så här - jag gjorde den ganska mycket längre än i mönstret.



Jag skulle gärna ha den varje dag. Den är jätteskön och gosig och passar till allt. Jag gillar det här med raglan i axelpartiet, det blir så fin passform. Det blir nog fler såna framöver. Det är ju ett mönster som är lätt att göra om. En annan stor fördel är ju så klart att man slipper sitta och sy ihop delarna när man är klar!

Här är lite muddar som jag gjort till mig och min dotter nu när det börjar bli kallt.



Ett par Dödergöksmuddar till dottern. De är gjorda i Drops Silke-alpacka, som i mönstret. Jag gjorde också de här till mig själv, samma mönster men annat garn



De är stickade i Noro Silk Garden. Den andra mudden har helt andra färger, som det blir med Noro. Fantastiska färgskiftningar i det garnet! Lite stickigt dock.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Vilken törstig katt du har =)
Muddarna är söta, gillar Norogarnet men håller med om sticksigheten.
Ha de bra.
Eva.