18 sep. 2008

Blommor

Stickar och stickar på min Laminaria. Man får verkligen hålla tungan rätt i munnen och läsa diagrammen ordentligt. Svårt är det inte, men man måste vara noggrann. Det är jättekul att sticka det här mönstret för att det är så olikt andra spetsmönster jag har sett. Först stjärnorna

och sen kommer blommönstret som jag inte har stickat så långt på ännu, men det börjar synas hur det ska bli.

Jag alternerar med virkning, en långhalsduk i Noro Silk Garden. Vilket garn!

Mönstret är Fan Bookmark

3 kommentarer:

Marias garnhändelser sa...

Jag använder 7mm och har ett fast handlag. Jag gör dubbelstolpar vilket gör solfjädrarna större.

marindi sa...

Aha... jättefin blev den i alla fall. Jag såg ett liknande mönster på Ravelry (http://www.ravelry.com/patterns/library/queen-annes-lace-scarf)

teresa sa...

Åh, vad fin koftan var så där förlängd! Förstår att den är snygg till allt.
Och jättefin virkning.