21 apr. 2013

Sarah Lund och jag


Eftersom jag är lite besatt av "Förbrydelsen" och huvudpersonen Sarah, kände jag att nu måste jag ha en sån där tröja! Letade runt lite på Ravelry, men hittade inget bra. Däremot hittade jag den här boken, som kändes som ett måste.


Perfekt för en Förbrydelsen-nörd som också är sticknörd! Där läste jag lite om tröjan och ritade av diagrammet till bården. Sen köpte jag mjukt, gosigt Viking Alpaca och satte igång med en raglan-tröja.


Det går verkligen supersnabbt när man har stickor 6! Sarahs tröja är stickad på ännu grövre stickor, men jag hade lite svårt att hitta något bra garn som var grövre. 

Den här boken är bra att utgå ifrån man ska sticka en tröja i ett enkelt basmönster. Det finns färdiguträknade mönster för olika storlekar och stickfastheter. Så slipper man att räkna så mycket själv om man är en latmask. 


Den blir jättefin och jättemjuk!






1 kommentar:

Linda sa...

Har tänkt kommentera länge, men nu äntligen blir det av :) Ser ju ut att bli kanonfin!! Och helt säkert mjukare än min som är lite stickig. Hur som helst är det underbart att äga en egen Sarah Lund-tröja, eller hur?! :) Sitter här på jobbet idag med den på och är såå nöjd! ;)