5 aug. 2012

Tillbaka i verkligheten

Jag har haft några fantastiskt sköna och roliga dagar på Stickameras stickläger i Fattigskogen! Massor av skratt, inspiration och skön avkoppling. Roligast var när jag skulle lära mig spinna med Annuska, hon är en pärla! Det gick sisådär, men kändes bra med Annuskas uppmuntrande tillrop intill.
Många andra härliga människor har jag också träffat, så klart. Trevligt folk, stickfolket.

Lite mer garn har man ju nu och massor av nya ideer. På vägen hem passerade vi Dala-Floda och chansade på att Wåhlstedts hade öppet fast det var söndag. Det hade de! Fast bara för att de hade fått en stor beställning och höll på att spinna fast det var söndag. Jag köpte 3 härliga härvor Vålberg-garn:


 Färgen heter Hjortron. Blir nog en finfin höstsjal.

Inga kommentarer: