8 juli 2012

Svettig helg


Oj vad jag har härjat i hegen! Igår i trädgården som var rätt så vildvuxen och idag inne. Har svettats litervis och fått massor av myggbett, nässelbränna (?) och myrbett. Fast fint blev det. 
. . . . .
Så klart har jag stickat också, här det senast påbörjade. En Lilac Leaf Shawl i tunnt, tunnt mohairgarn som jag köpt på Habu Textiles i Japan. 


Jag har blockat min Icarus också, den blev jättestor! Och väldigt mjuk och gosig.



Sen har jag ju börjat på en Color Affection också. Ett roligt sjalmönster av Veera Välimäki. Jag är lite osäker på färgkombinationen, men orkar inte repa upp igen. Jag har börjat om massor av gånger redan, för det var svårt att få till ökningarna i början utan att kanten blev för stram. Tur att det finns hjälpsamma människor på Ravelry som delar med sig av sina goda ideer! 


Långa varv med bara rätstickning är perfekt när man inte har 100% fokus på sin stickning. Garnet är Semilla Fino från BC garn i nästan de färger som är på bilden. 
. . . . . 
Nu satte det precis igång att regna. Mysigt. 




Inga kommentarer: