5 sep. 2010

Go kofta

En härligt solig helg och jag har knappt varit utomhus. Vi tycks aldrig bli klara med renoveringen av sonens rum. Nu har vi i alla fall bara kvar att sätta upp fototapeten. Det får vänta till nästa helg.

Lite har jag hunnit sticka också. Så klart. Härom kvällen blev jag klar med min Halletts Ledge. Sydde i sista knapparna i morse. Jag var lite rädd att den skulle vara för liten, men den är perfekt. Halskanten och knappkanten kunde ha bättre form, men jag får väl blocka om den när jag orkar. Tills vidare får den duga. Garnet är Rowan Felted Tweed Aran, i en färg som heter Soot. Mörkare grå än vad den ser ut på bilden.


Nu stickar jag på en Hawthorne i mjukaste mjuka garnet med fin merino och kashmir. Jag är på sluttampen och maskar nog av i kväll. Kul mönster. 



Sen har har jag påbörjat en enkel rätstickad sjal som ska bli riktigt stor. Jag köpte en härva entrådigt från Ullcentrum i regnbågens alla färger. Jag stickar på raka stickor eftersom alla rundstickor sitter i påbörjade projekt. Det är som vanligt en hel del på gång. 



På onsdag är det dags för spetsstickning med Triinu Andreassen, den första av fyra inspirerande onsdagar denna höst. Det ska bli så kul!

5 kommentarer:

Maria sa...

Så fiiiiiin koftan blev och sjalen kommer att bli underbar när den blir färdig också! Kan riktigt känna hur mjuk och gosig den måste vara! Vad flitig du har varit!

Camilla sa...

Tack för tispet om Cinas garn, "min" färg fanns inte, men jag älskar garnet och det fanns andra läckra färger.

Den där hawthorne är förskräckligt vacker, behöver nog göra en ...

Maria sa...

Hej!
Du har något att hämta på min blogg!

Therese sa...

Oj så snygg kofta!

Susanne sa...

Vad underbar koftan blev!
Ser fram emot att se storsjalen växa fram. Blev lite sugen att göra en själv :)