22 aug. 2010

Uppåt väggarna

Helgens handarbete bestod i att bredspackla väggarna i sonens rum. Nu är det äntligen klart, men det ska ju slipas också... och målas... I pauserna gick jag i alla fall ut i solen och stickade och har kommit nästan halvvägs med min Coquille


Vilket roligt mönster att sticka!

Jag är mycket nöjd med spacklingsjobbet och nu pustar jag ut i soffan med en G&T medan maken lagar middag. Vi brukar fördela det så för det mesta (ja, alltså inte att jag dricker drinkar medan han jobbar, även om det låter rätt bra. Nej, att jag gör renoveringsjobb medan han ser till att vi får mat i oss).

1 kommentar:

Unknown sa...

Så vackra färger på garnet!

Och javisst borde man kunna sticka bland blivande slöjdlärare, problemet är ju bara att först är det allmän kurs med ALLA andra lärarstudenter, samt att föreläsarna inte alltid är så inne på slöjdandet... Menmen, det ger sig väl.