1 aug. 2010

Annis med mera

En blåsig, solig och skön helg har förflutit. Jag har städat lite, klippt gräset och, så klart, stickat. Igår gjorde jag klar en Annis i svart lin. Den ligger på blockning i kalla källaren och lär väl inte bli torr i första taget. Under tiden har jag hunnit börja på en ny, denna gång i blekrosa Malabrigo lace. Jag gillar verkligen mönstret, men nupparna var jobbiga, särskilt i lingarnet som inte töjer sig ett dugg.

Jag är klar med min Apres Surf Hoodie också. Den blev fin, men luvan blev gigantisk. Inte så himla snyggt, men det får duga. Jag har inga bilder, för kamerorna är på landet.

På onsdag är det äntligen dags för sticklägret i Dalarna, det ska bli så kul! Härligt att få så mycket tid till att bara umgås, sticka och ta det lugnt. Jag har aldrig varit iväg på nåt sånt här förut, så det blir spännande. Har börjat fundera lite på vilka stickningar jag ska ta med, vilket garn osv.

Kul!

Inga kommentarer: