18 juli 2009

Hej sommarn!

Idag börjar min semester och jag packar för att åka till landet. Vilka böcker och, svårare, vilka stickningar ska med i min packning? Så klart tar jag med min Buttercup som nästan är klar



Jag har inte så mycket garn kvar och har börjat med spetskanten nedtill. Hur lång den blir avgörs av hur långt garnet räcker. En bra bit till, tror jag, eftersom nystanet är ca fem cm i diameter. Svårt att uppskatta sånt där... Hur som helst ser jag fram emot att fästa trådarna och ta den på mig!



Sen blir det väl lite stickat på min Wakame Lace också plus ett nytt projekt, en kofta i vit Muskat. Alltid kul att börja på nåt nytt, så det gör jag hela tiden. Men jag stickade faktiskt klart ett par sockor härom kvällen. De är inte fotograferade, men är helt vanliga basic sockar i Noro sockgarn som jag köpte på Syfestivalen i Kista i höstas. Fina, men lite stickiga blev de.

1 kommentar:

Garntrollet sa...

Åh, vad den kommer att bli fin! Ljuvlig färg, väldigt sommrig :-)

Jag funderar på att börja om på min Wakame... Jag har ett tunt bomullsgarn och ett ännu tunnare lingarn och tänkte använda det tillsammans...