14 juni 2009

Inregnad

Vågade mig ut för en kortare tur till centrum och kom tillbaka med ett bokpaket från AdLibris. Två presentböcker och en bok till mig. För ett tag sen fick jag syn på fina Lotus Tank hos Sticka på landet och när jag letade efter mönstret hos Interweave fick jag syn på den här boken med favoritmönster från de första tio åren ur Interweave Knits.



Det är en jättefin bok som kom ut för cirka två år sedan. Jag ska sticka min Lotus i BC garns Soft Silk. Först ska jag bara göra klart en sommarkofta till dottern, Joy ur Kim Hargreaves bok "Nectar". Den stickas i Denim från Rowan, ett rätt tjockt bomullsgarn, så det går undan. Det är ett fint basmönster till kofta och skulle säkert vara jättefin i svart. Ska försöka komma ihåg det till hösten.

Sen får vi se när jag kan komma igång med Buttercup, för den vill jag jättegärna sticka. Och helst nu när det finns en KAL.

Hej Hopp

Inga kommentarer: