11 juni 2009

Coraline och CPH på bild

Ysoldas fina Coraline är det jag helst har på mig nu, så mjuk och go. Trodde den skulle vara för varm när den var klar i slutet av maj, men det var ju helt klart inget problem... Här är hon, lite mer åt grön-grå i verkligheten.



Den är stickad i alpacka från Adriafil som jag beställde från Garnkorgen. Sen fick jag tag på jättefina turkosgröna glasknappar (även de lite gråare på bilden) när jag var på la Droguerie i Paris. En jättefin butik, proppfull med folk och massor av fina knappar, pärlor och en massa annat. Jag köpte några fina pärlemorknappar också. Garnsortimentet var inte så stort som jag hade väntat mig, men det som fanns var fint. Jag gick runt och klappade på härvorna och ville så gärna hitta nåt att ta med mig hem, men kunde inte bestämma mig för nåt. Jag hade kunna stanna där mycket längre, men nu var jag ju i Paris med min 14-årige son som inte tycker lika mycket om garn som jag gör.

De allra kallaste mornarna tar jag på mig min Central Park Hoodie som jag stickade klart i påskas. Den är i en härligt gräsgrön färg och inte alls så gråaktig som på bilden. Jättevarm och go. Jag gillar den också jättemycket!



CPH är stickad i Debbie Bliss Donegal Aran Tweed som jag köpte på Nysta, medan det fortfarande fanns på Luntmakargatan.

Inga kommentarer: