19 mars 2009

Vårkänslor

Fast det var kalla vindar imorse så kände man att nu är det i alla fall vår. Underbart, helt enkelt.

Jag är klar med min Central Park Hoodie, men har inga bilder ännu. Den passar precis och färgen är härligt grön, som gräs. Fattas bara att jag tar mig i kragen och fäster alla lösa trådar. Ett trist jobb, men ingen annan kommer att göra det så...

Jag fick lust att sticka en varm och go vårsjal och tog ett mönster ur Nancy Bush's bok Knitted Lace of Estonia. Miraldas Triangular Shawl heter den och jag stickar den i grått merino/silke-garn från Lienes design.



Det är ganska jobbigt med sjalar där man börjar med bården. Över 300 maskor skulle läggas upp, så varven tog låång tid. Men garnet är hyfsat tjockt, så det går undan. Och fint ser det ut att bli. Det är ett härligt garn, mjukt och med en härlig lyster. Det kommer att räcka till ett par muddar ocskå, troligen gör jag Annas julvärmare.

Inga kommentarer: