8 sep. 2008

Inspiration

Trodde knappt att det var möjligt, men nu har jag ännu mer lust att sticka än förut. Fast jag har inte mer tid. Bara fler ideer. Det finns så mycket härligt garn och så många fina mönster. Efter kursen i torsdags, som verkar jättebra, kom jag igång med Laminaria. Det första stjärnmönstret blir jättevackert. Om man som jag stickar i ljusgrönt ser det ut som Björnmossa. Det är ett lätt mönster också, får väl se hur det går med blommorna som kommer sen. Foto kommer.
Annars har jag sysslat med en del småprojekt som muddar på sistone. Det är så kul att impulsbörja på något och snabbt få det klart.
Februarikoftan torkar i källaren, jag ska bara sy i knappar så kan jag ha den på mig sen. Kul!

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Visst är Laminara rolig att sticka, jag gjorde den i våras.
skoj att titta in.
Må så gott.
Eva.

teresa sa...

Välkommen in i bloggvärlden! Det ska bli kul att se din sjal.

Linda sa...

Tack för din kommentar. Det värmer att få höra fina ord när det är lite jobbigt ibland. Kul att hitta till din blogg!