30 aug. 2008

Solig lördag i källaren

Idag är det en jättefin höstdag och jag skulle lätt kunna tänka mig att sitta ute i trädgården och sticka på något av mina projekt

Ett nytt försök med february lady sweater (Ravelrylänk) där jag hoppas få bättre passform kring ärmhålet genom att ha färre maskor till ärmarna. Den är svart och inte grå som på bilden. Jag skippade ökningarna ovanför armarna på oket. Mitt förra försök blev bra, men jag funderar på att göra om ärmarna som blev alldeles för vida. Kanske lite för långa också.

Sen börjar det ju bli kallt nu och mannen min har ingen bra halsduk, så jag har börjat på den här:

som jag såg på Mamatherapy's blog. Den kommer att bli superfin! Garnet är pure wool från Manos del Uruguay och mönstret är jätteroligt. Den känns tjock och tät, nästan som vävd.
Men jag blir tvungen att städa i ett förråd i källaren istället, för snart är det renoveringsdags och halva bohaget ska tillfälligt ner i källaren för en tid. Så där måste göras plats. Våra förråd är alltid fulla. Konstigt...

Inga kommentarer: