23 aug. 2008

Men oj...

...va länge sen jag skrev nåt nu. Stickat har jag gjort i alla fall. Två par sockor, ett par i Regia Silk och ett annat par i Opal. Mina första sockor. Kul med små saker som blir fort klara!

Här var jag för ett par veckor sedan, det var såå härligt. Stort och tyst. Det är Syterskalet i Vindelfjällen. Förra veckan var vi i Stockholms skärgård, vädret var så där men det blev lite kajakpaddling de dagar solen sken.
Sen har jag gjort klar dotterns februarikofta också, det fattas bara knappar. Jag har redan börjat på en till, i svart alpacka och kabeltvinnad bomull till mig själv. Bägge februarikoftorna är gjorda i garn från mindre lyckade alster. Jag har verkligen tusen ideer nu på saker som jag vill börja på, så jag hoppas att jag får mycket tid över i höst (he he det vet jag ju att jag inte får...)
Annars tycker jag att hösten klampade in alltför tidigt. Det känns som September och det är INTE alls lätt att plötsligt försöka gå upp före sju igen. Men i måndags började jobbet och skolan mm igen och det är bara att bita ihop.
Imorrn ska jag ta lite bilder på saker och lägga in här och på Ravelry.

1 kommentar:

teresa sa...

Vad fin din gröna Kiri blev! Och det ser underbart ut på Vindelfjället. Jag skulle så gärna vilja fjällvandra men är rädd för myggen.