8 juli 2008

Kallt...

Åter från lata och sköna semesterveckor med mycket läsning och stickning. Den lila sjalen i Kidsilk Haze är klar och värmde mina axlar imorse när jag gick genom ett regnigt Stockholm. Otroligt gosigt garn! Barnen tog båten till farmor och farfar i skärgården, jag lämnade av dem på Strömkajen innan jag gick till jobbet.
Jag har gjort nedre kanten på bakstycket på min Tender, sen har det stått stilla ett tag. Det är inte så kul att bara sticka slätstickning. Inte går det fort framåt heller med en stickfasthet på 25m per 10 cm. Men mjukt och gosigt blir det.
Jag stickar udden på min Kiri i grönt lingarn, så den blir nog klar ikväll. Får se vad jag börjar på sen. Det är väldigt lustfyllt att välja och vraka bland alla fina mönster som finns. Jag har rätt mycket tunnt ullgarn, så det blir väl ännu en sjal.

Inga kommentarer: