22 juli 2008

Har fotat lite...

Plockade fram kameran och tog lite bilder på sånt som blivit klart på sistone.

Min gröna linsjal som jag blev jättenöjd med. Garnet, Kalinka från Marias garn, är glansigare i verkligheten. Kiri är rolig att sticka och lagom svårt. Det är en fin udd på det här mönstret, men jag tycker det var svårare att forma den i lin än i ull. Fick liksom inte till spetsarna riktigt. Kanske ska man göra blockningen annorlunda när man har stickat i lin.

Strax efter midsommar blev jag klar med min Birch i lila Kidsilk Haze. Den var ganska trist att sticka, men är underbart gosig att svepa in sig i när det börjar dra lite kallt om axlarna. Mmm... och den tar otroligt lite plats också ifall man vill knöla ned den i nån väska.

Hela ser ut så här, fast bilden är kass och alldeles för mörk.


Sen har jag kommit till första ärmen på min February Lady Sweater, den är verkligen jätterolig att sticka. Jag har i alla fall aldrig stickat en tröja uppifrån förut, så det är kul att prova. Raglan har jag inte heller provat, det blir fin form på axeln. Jag blir jättesugen på att sticka fler, i mindre luddigt garn kanske så att mönstret syns bättre.

Den här ska min dotter få, nu vill jag ha en själv också. Svart tror jag.

1 kommentar:

Garntrollet sa...

Åh, vilka fina sjalar.

Jag ska börja på en i lin, fast jag hörtatt det kan vara lite svårtstickat. Själv har jag bara stickat en halsduk i lin förr, så det ska bli spännande. Fast hur tänker jag: en vinterhalsduk i lin? Borde jag inte valt ull i alla fall... :-)